torsdag 26. februar 2009

Skaunissebarn fra fagstrikk

Klærene til disse to nissebarna begynte jeg på i august i fjor. Planen var å strikke klær til nissejenta og nissegutten, og gi dem i julegave til mormor til jul. Strikket det meste av klærene i august, men montering ble ikke foretatt. Like før jul kom jeg på prosjektet, monterte dem og tovet det som skulle toves. Da nissene var ferdig påkledd, klarte jeg ikke å gi dem i fra meg da jeg var så fornøyd med resultatet. Samboeren var enig i at de ble veldig fine, og da vi ikke har overvettiges med fin julepynt, ble annen gave kjøpt inn til mormor. (Rødmer, men det man ikke vet har man ikke vondt av. Hun fikk en fin kjøpegave)

Har ikke blogget skrytebilde av dette tidligere, men her kommer det :-)


Kaller de skaunisser (skognisser) jeg :-p Synes ofte det kan bli for nissete, men dette designet likte jeg veldig godt. Tror det er slik nissene som bor i skauen ser ut.. Til denne julen skal jeg lage klær til foreldrene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så søte nisser du har laget :)

LivM sa...

Jeg skjønner godt at du ville beholde dem selv for de ble jo lekre! Kanksje du lager nye til henne til neste år!