onsdag 27. august 2008

Blåfjellhals

Jeg er vist inne i en blåfjellbølge. Har strikket en blåfjellhals i str. 3-5 år.

Oppskriftsark fra Pt/Raumagarn; Blåfjell. Halsen er strikket i Pt Månetoppen, blå nr. 437 og blå nr. 443. Det gikk med 58 gram garn, dvs. 29 gram av hver farge. Brukte det garnet jeg hadde igjen fra vottene, så det er ikke de fargene som er brukt i oppskriften. Men det er jo blåfjellfarger allikevel. Føler at det var en god utnyttelse av to nøster :-)

Halsen er kjørt en gang i vaskemaskinen på ullprogram 40 grader sammen med noen håndklær.

2 kommentarer:

turvid sa...

Gratulerer med ny blogg!

Blånissegreiene er fine.

Bunken av ting i bloggen min er ikke ufo-er, det er ferdige ting som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.... hehe

hobbyvenn sa...

Så koselige Blåfjellsting du har strikket. Vi likte så godt den serien, så her er hele familien klar for Blåfjell til jul...