onsdag 8. april 2009

UFO-haugen minker sakte....

Jeg kjemper videre med UFOene mine. Denne jentetoppen har ikke ligget så alt for lenge i UFO-haugen. Garn og mønster ble kjøpt inn 7 januar i år og nøyaktig tre måneder etter er siste tråd festet.

Opp til armhulene gikk det relativt kjapt, så kom det litt vegring for hullmønsteret. Etter hvert tok jeg mot til meg og fortsatte, men det ble mye et skritt frem og to tilbake (opprekking). Felte av for cirka 2 uker siden, men måtte ha et barnehode før jeg festet trådene (felte litt mer enn oppskriften tilsa, for jeg synes den så veldig vidd ut). Lilleboren min på snart 2, prøvde jentetoppen nesten frivillig i dag. Han vil påpeke at han er dutt, og ikke vil bli kledd opp i jenteklær. Dessverre hadde jeg ikke kameraet i nærheten:-( Toppen var fin på, men litt vel stor til en toåring.




Fakta:

Mønster: Topp med rundsal - Lene Samsøe (Sandnes 0808 08/19)
Garn: Tynn Alpakka fra DSA
Farg: Mørk syrin, 170
Garnforbruk: 86 gram
Pinnenr: 3,5 og 4
Str: 3-4 år
Til hvem: Fremtidige arvinger

6 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Den var nydelig!! Jeg har og lurt på og strikke den, men er litt skeptisk til om jeg får til mønsteret:-) God påske til deg!!

Bitt@mi sa...

Åååå, du så flott kjole du har strikket:-) Har lyst å strikke flere kjoler til snuppa mi, og denne var nydelig:-)
Den kjolen i bloggen min er hentet fra PT design nr 92, hvis du skal spørre etter den.
Ha ei nydelig påske videre!

Felisi sa...

Superfin kjoletopp, og fargen var helt nydelig!
Ha en flott påske, og ha alltid kamera klart ;)

Wenche/chawo sa...

Så nydelig kjole du har strikket,herlig farge på den også.Ønsker deg en flott påske.

Sommerfuglen sa...

Så søt den ble!
Har tenkt på å strikke den selv en stund,
men kom aldri så langt ...Ha en flott påske!

Judith sa...

Så fin kjole! Og fin blogg:-)