søndag 22. november 2009

Mangelfull lesing av brusanvisningen

Ja, du leste rett. Det står BRUSanvisningen. Da jeg var liten trodde jeg det het brusanvisning og ikke BRUKSanvisning, og av en eller annen grunn dukker denne uttalefeilen opp i ny og ne.

I dette tilfellet henviser brusanvisningen til et nesten synonymt ord, oppskrift eller mønster. Jeg skulle nemmelig strikke Fionas top og alt var egentlig bare kos. Gjorde til og med om på mønsteret slik at jeg kunne strikke rundt.

5 repetisjoner etter at jeg har begynt å strikke rundt oppdager jeg at jeg har glemt den 8 omgangen på hver repetisjon *arg*

Perfeksjonisten i meg skrek: REKK OPP!

Men så kom latskapen snikende på den andre skulderen:
1. Fargen er TO HOT PINK og TO BARBIE (strikker fra lageret)
2. Jeg har festet alle trådene. Hater å feste tråder men det var alt for mange som dinglet og var i veien.
3. Feilen sees ikke av de som ikke kjenner mønsteret (etter min mening hadde kjolen blitt finere med den manglende omgangen)

Jeg endte med å fortsette strikkingen! Konsekvens: hullmønstrene kommer litt tett og jeg må strikke noen ekstra repetisjoner.

Håndarbeid er ikke perfekt! :-) Dette er nok straffen for å strikke når jeg skulle lest til eksamen....



Mønster: Fiona - kjøpemønster - Etsy 9 USD(engelsk)
Str: 1 år
Pinnestr: 3,0 og 3,5
Garn: New Zealand lambswool fra 123knit
Farge: Hot pink og blue violet
Garnforbruk: 0,6 nøste hot pink og 0,02 nøste blue violet
Garnpris: 38,59 pluss en garnrest

(likte mønsteret godt, så det vil nok bli strikket igjen i litt andre farger)

7 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Denne ble ordentlig søt! Også så grei pris da!

amylin sa...

Den ble veldig fin, og bra pris på en kjole.

Ugla sa...

Jeg ser ingen feil jeg :-)

AnitaK sa...

Knæsje farger da! Ikke helt du kanskje men en liten frøken vil elske den og aldri oppdage at det finnes en feil i mønsteret:) Ha en fantastisk dag, klemmer i fleng!

sol sa...

Småfeil viser bare at det virkelig er håndlaget - og så lenge de ikke synes gjør de ingen ting.

Jeg kjøpte Skomakergata på dvd for et par år siden, tenkte å introdusere den til Lille Ville en dag snart.

jannelea sa...

Heia Baddie!
Jeg legger deg til jeg! Hyggelig historie med brusanvisningen!

Vi får være flinke og slanke garnlager nå etter jul da! Ønsker deg en strålende andre søndag i adventshelg!

Og ett stort lykke til med masteren, jeg fikk det alt for travelt på slutten og det er ikke en situasjon jeg unner noen!
Go Baddie!

Margrethe sa...

Den var kjempefin. Nok en ting på "Strikk til Julie"-listen min. Den der er jo også vid nok til å passe - Julie har nemlig blitt litt god og rund i det siste. Så rund at ikke alle klærne tante har kjøpt i USA passer lengre...