mandag 1. desember 2008

Første desember :-)

I dag er det første desember, og jeg kan endelig åpne første luke i pakkekalenderen fra ACE. Bak første luke skulte det seg en fin liten notatbok, som kan brukes til f.eks. "gode ideer eller minner i desember". Tusen takk!



Lillesøsteren min fylte 7 år den 27. november. Siden jeg strikket et par pulsvarmere til meg selv i fjor, har hun mast om at jeg skulle strikke et par til henne også. Tiden flyr, og jeg har ikke funnet et passende mønster for små jentehender. Tidligere i høst kjøpte jeg garn til å lage blåfjellvotter og rødnissevotter til mine to søsken(blåfjellvottene har jeg blogget tidligere). Siden de er kjappe å strikke, bestemte jeg meg for å strikke rødnissevottene forrige helg, slik at hun fikk i allefall noe strikket av storesøster på bursdagen. Lillesøster fikk rødnissevotter, HighSchoolMusical sengesett og Wow-hettejakke av meg og samboeren på bursdagen sin. Lillebror på 1,5 år har begynt å skjønne hva gaver er, så han måtte jo få en liten pakke, blåfjellvotter. Og det var vist veldig stas, for han hadde dem på inne hele fredag! Koslig at det jeg har laget gleder.

Her er et bilde av rødnissevottene.

Str: den mellomste. Farge: mørk rød Pt (den tykkeste). Pinne: 6. Garnforbruk: gikk med litt over et nøste, hadde holdt med et hvis det ikke var for båndene. Behandling: tovet på 60 grader sammen med håndklær.

Nå bærer det tilbake til bøkene. Har eksamen på onsdag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for hyggelig besøk i bloggen min.

Heldige småsøsken som får slike flott gaver.

amylin sa...

Så fin notatbok og fine rødnissevotter!

Anonym sa...

Så moro ide med notatboken. Er jo kjempefin til minner eller ideèr:)
flotte votter du har strikket. Lillesøsteren din blir nok glade for dem:)

UnePune sa...

Kjempeflotte votter! Sant det er gøy med pakkekalender?! =D

Elisabeth Augusta sa...

Kos deg med kalenderen og lykke til med eksamen X