torsdag 26. februar 2009

Hvorfor skal det ta så uendelig lang tid å feste trådene?

Jeg har FOBI (med store bokstaver, ja) mot montering og festing av tråder. Vet ikke hvorfor, men det er så uendelig kjedelig. For når siste maske er strikket, så ser man jo hvordan det blir. Og det meste av det jeg strikker strikkes til fremtidige arvinger, som ikke har meldt ankomsttidspunkt (sannsynligvis ikke før i siste halvdel av 2010 tidligst), så montering har ikke hast.

Ifg. Ravelry felte jeg av Nøstebarnteppet den 7. februar, og forrige lørdag fikk jeg rotet meg til å feste de fire stakkars trådenden.

Nøstebarnteppe:
Str:100 cm * 93 cm
Pinne: 6
Garn: New Zealand lambswool fra 123knit. Sart grønn, farge 123.
Garnforbruk: 2 hesper a 100 gram. Veide dem etter opphesping og etter at teppet var ferdig. Vekta viste 240 gram begge gangene!
Tidsforbruk: 17 dager, fra opplegg til felling (aner ikke effektiv strikketid)



Har strikket et slikt teppe tidligere, i brunt, før jeg startet bloggen.

Ingen kommentarer: